Akademia Opieki Długoterminowej szansą na poprawę opieki nad pacjentem w domu


4 października odbyła się konferencja prasowa inaugurująca program szkoleń dla pielęgniarek udzielających świadczeń w warunkach domowych – Akademię Opieki Długoterminowej. Projekt to odpowiedź na wskazywaną przez WHO potrzebę stworzenia i rozwijania kadry medycznej jako jednego z filarów kompleksowego systemu opieki długoterminowej.

Notowane w Polsce wydatki na długoterminowe świadczenia pielęgnacyjne (w domu i w ramach opieki stacjonarnej) są ponad trzykrotnie niższe od średniej Unii Europejskiej[1] i plasują nas na końcowych miejscach rankingu. Konieczność usystematyzowania opieki długoterminowej w naszym kraju wskazali zebrani podczas spotkania eksperci:

  • dr n. med. Przemysław Matras, Sekretarz Polskiego Towarzystwa Żywienia Klinicznego, członek POLSPEN,
  • mgr Zofia Małas, Prezes Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych
  • dr hab. med. Maciej Sopata, Skarbnik Polskiego Towarzystwa Leczenia Ran
  • prof. Maciej Krawczyk, Prezes Krajowej Rady Fizjoterapeutów
  • Agnieszka Tomasiak, Prezes poradni żywieniowej Nutrimed, reprezentująca organizatora projektu firmę Nutricia
  • Sebastian Szyper, Prezes Stowarzyszenia Udarowcy – Liczy się Wsparcie
  • Janina Strojek, opiekun pacjenta przewlekle chorego po udarze

Odpowiedzią na chęć rozwijania swoich kompetencji przez personel pielęgniarski jest zainicjowana przez Nutricię Akademia Opieki Długoterminowej, czyli największy w Polsce program bezpłatnych szkoleń skierowany do pielęgniarek długoterminowych i środowiskowych udzielających świadczeń w warunkach domowych.

W ramach pierwszej edycji w 7 miastach w Polsce uczestniczące w programie pielęgniarki długoterminowe i środowiskowe podczas 2 dni szkoleń będą mogły zdobyć wiedzę teoretyczną z zakresu żywienia, rehabilitacji, leczenia ran i odleżyn, a następnie wypróbować ją podczas warsztatów praktycznych.

Docelowo w ramach Akademii Opieki Długoterminowej swoje kwalifikacje zwiększy 1600 pielęgniarek, które tym samym będzie w stanie pomóc tysiącom pacjentów, którym udzielają świadczeń w warunkach domowych.

Do głównych Partnerów programu należą: Stowarzyszenie Udarowcy – Liczy się wsparcie oraz firma Convatec. Projekt został objęty Patronatem honorowym Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych oraz Patronatem: Krajowej Izby Fizjoterapeutów, Polskiego Towarzystwa Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN) i Stowarzyszenia Apetyt na Życie.

 


[1] Health at a Glance: Europe 2018, OECD, 2018

Ustawienia prywatności

Tutaj możesz w dowolnej chwili deklarować i modyfikować ustawienia plików cookie.

Bezwzględnie konieczne pliki cookie

Są niezbędne w celu zapewnienia funkcjonowania witryny internetowej i nie można ich wyłączyć. Zazwyczaj są stosowane w odpowiedzi na podjęte przez użytkownika działania związane z żądaniem usług (ustawienie preferencji w zakresie prywatności użytkownika, logowanie, wypełnianie formularzy itp.). Można ustawić przeglądarkę, aby blokowała takie pliki cookie lub wyświetlała odpowiednie powiadomienia, jednak niektóre części witryny nie będą wówczas działały.

Analityczne pliki cookie

Umożliwiają nam liczenie odwiedzin i źródeł ruchu oraz pomiar i poprawę wydajności naszej witryny. Pokazują nam, które strony są najmniej i najbardziej popularne i w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie. Jeśli użytkownik nie zgodzi się na ich zastosowanie, nie będziemy wiedzieli, kiedy odwiedził naszą witrynę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.

Personalizujące pliki cookie

Służą do zwiększenia funkcjonalności witryny internetowej i personalizacji jej treści. Mogą być stosowane przez nas lub przez osoby trzecie, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli użytkownik nie zezwoli na ich zastosowanie, niektóre lub wszystkie z tych usług mogą nie działać poprawnie.

Pliki cookie do targetowania

Mogą zostać użyte przez naszych partnerów reklamowych poprzez naszą witrynę w celu stworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania mu odpowiednich reklam na innych witrynach. Nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, lecz pozwalają na jednoznaczną identyfikację przeglądarki i urządzenia internetowego użytkownika. W razie braku zgody na ich zastosowanie reklamy prezentowane użytkownikowi będą w mniejszym stopniu dostosowane do jego zainteresowań.